1987 – 2001

In 1987 begon Marnix (toen 21 jaar jong) met motorrijden dit op een Suzuki GSX750E, 6 maanden later op een Suzuki Katana 1100.  Toen in 1988 de legendarische GSXR750 op de markt kwam was Marnix één van de eerste trotse eigenaars en al vlug zat het sportieve rijden hem in het bloed, dit jaar ging hij dan ook voor het eerst rijden op het circuit van Lezennes (noord Frankrijk) en zag daar reeds dat hij zijn mannetje kon staan tussen de vele piloten van het Belgisch Kampioenschap die daar ook hun rondjes gingen rijden.

Menige keren werd Marnix door Wim De Cramer (zaakvoerder van Wim Motors) gevraagd om voor hem uit te komen in het BK maar door andere bezigheden , werk ,reizen en dergelijke was dit toen niet mogelijk tot Wim zelf in 1994 deelnam aan de Movia (voormalige Club Met) 4 uurs race op het circuit van Zolder, Wim en zijn medepiloot crashten beiden met de nieuwe Suzuki GSXR750 die ze voor dit evenement hadden ingezet en door aandringen van Wim kwam ik aan de start van de 2de Movia race eveneens op Zolder met die zelfde machine.  Dus door de schuld van Wim werd Marnix onherroepelijk besmet met de race microbe die vanaf dit moment als maar dieper de aderen van Marnix doordrong. Ook in ’94 nam Marnix voor het eerst deel aan een sprintwedstrijd op Zolder georganiseerd door Moto R.A.C.E. van Bart Crauwels en werd er meteen 2de en reed er tevens de besttijd van de dag. Dit jaar hield Marnix dan ook na vele duizenden kilometers mede door de grote Alpenreizen het rijden op de openbare weg voor bekeken en zette een Suzuki GSXR750 klaar om te racen.

In 1995 kwam Marnix samen met vriend Eddy Vierstraete aan de start van het Club Met kampioenschap waar ze mooi mee voorin draaiden, in ’96 reed Marnix samen met Kurt Soenens tot de voorlaatste wedstrijd die hij samen met Kurt Braecevelt betwiste en samen een 3de plaats behaalden dit met de Suzuki GSXR750 van Kurt die toen voor Motorzaak Tack uit Ingelmunster reed.  De samenwerking tussen beide piloten en medewerkers verliep zo goed dat dan ook werd beslist om het volgend seizoen samen aan de start te verschijnen en werden beide teams samengesmolten en herdoopt tot het “FUN RACING TEAM”. Daar Marnix voor de Wim Motors zaak reed en Kurt voor Moto’s Tack reden ze om beurt met één van hun machine’s . Eind seizoen 1997 haalden ze de 3de plaats in de Club Met Superbike klasse. In 1998 kreeg Marnix te kampen met een Hernia en moest het racen staken, Kurt die op dit moment aan z’n nieuwbouw bezig was hield op dan ook maar voorlopig voor bekeken. Na herstel van de rugblessure stond Marnix in ’99 er terug klaar voor maar daar Kurt nog volop met zijn bouw bezig was reed Marnix dit jaar enkele race’s met een andere stand in piloot. Samen brachten beide vrienden in 2000 hun come back, Kurt maakte de overstap naar de Wim Motors zaak en zo ontstond dan ook het “Wim Motors Fun Racing Team”.

In het magische jaar 2000 brachten beide kemphanen dan ook menig vuurwerk in de Club Met racerij.  Vanwege de overschakeling naar Honda in het Wim Motors wereld kampioenschap endurance team kon het Fun team alle overjaars Suzuki materiaal gebruiken, dus heel professioneel uitgerust, de ondersteuning van de zeer goed samen werkende teamleden en 2 piloten die gedreven waren om de hoogste trede te halen bracht dan ook het  Fun Racing Team op de 1ste plaats in de eindklassering van de Club Met Superbikes.

Met als motto “never change a winning team” kwamen D’Hondt – Braeckevelt in 2001 ook terug samen aan de start voor een nieuw seizoen in de  Shell Advance Endurance , ditmaal op de gloednieuwe Suzuki GSXR1000 en uiteraard uit de Wim Motors renstal waarmee ze dan ook zowat alles op hun naam schreven en de 1ste plaats Freebike behaalden en tevens algemeen overwinnaars van de Shell Advance Trophy werden, dit seizoen slaagden ze er zelfs in om de 8u van Zolder te winnen met maar liefst 5 ronden voorsprong op de eerst volgende !!!   PERSARTIKEL hieronder. Ook tijdens dit seizoen traden Kurt en Marnix verscheidene keren aan in de Sprint race’s van de Met waar ze dan ook de plaatsen 1&2 voor zich namen , anno 2001 draaiden ze maar liefst in de 1’39” op Zolder, er was gewoon een magische vechtlust tussen beide. Dit seizoen behaalden ze ook hun inter licentie en namen ze voor de eerste keer deel aan een Freebike wedstrijd van het Belgisch Kampioenschap op Zolder waar ze de 4de en 5de plaats bezetten .

Privacy Settings
We use cookies to enhance your experience while using our website. If you are using our Services via a browser you can restrict, block or remove cookies through your web browser settings. We also use content and scripts from third parties that may use tracking technologies. You can selectively provide your consent below to allow such third party embeds. For complete information about the cookies we use, data we collect and how we process them, please check our Privacy Policy
Youtube
Consent to display content from - Youtube
Vimeo
Consent to display content from - Vimeo
Google Maps
Consent to display content from - Google